Portal Mrooczlandia



[ Tarot : ] [Okultystyczne znaczenie kart Tarota (Traktat) ]

Tarot jako gra karciana

Owe Karty Tarota mogą być używane podobnie jak zwykłe karty do gry, jak też i do wróżenia; dobrze więc może być zamieścić tutaj ogólne zasady sposobu gry Kartami Tarota. Gra Kartami Tarota może być prowadzona zarówno przez dwie jak i trzy osoby. Pełna talia 78 kart jest tasowana i przekładana w zwykły sposób. Rozdający karty wręcza następnie do trzech rąk po pięć kart na raz i umieszcza pozostałe trzy karty po swej własnej prawej stronie. Tak więc będzie tutaj w trzech rękach po 25 kart u każdego, oraz 3 karty odłożone na boku. Gracze mieszają karty swymi własnymi rękami i rozdający karty wycofuje trzy najmniej używane karty swą własną ręką i zamienia je na uprzednio wspomniane, odłożone na boku, trzy karty. Rozdanie kart jest prowadzone przez każdego gracza z kolei. Metoda postępowania jest taka sama, niezależnie od tego czy w grze uczestniczy "dwóch" czy też "trzech" graczy, karty rozdajemy do trzech rąk w każdym przypadku, lecz jeśli tylko dwóch graczy gra z sobą, to trzecia ręka jest nietknięta przez obie strony rozgrywki.

Liczba punktów stanowiąca grę wynosi 100, co może być zapisane na tablicy wyników, na papierze lub po prostu pisakiem na osobnej kartce.

Przed rozpoczęciem gry jej wynik jest liczony w następujący sposób:
22 Karty Atutowe nie posiadają takiej samej wartości.
21, 20, 19, 18, 17, są zwane Pięcioma Większymi Kartami Atutowymi.
1, 2, 3, 4, 5, są zwane Pięcioma Mniejszymi Kartami Atutowymi.

Ten kto ma trzy z Większych lub Mniejszych Kart Atutowych w swych rękach, zyskuje za to 5 punktów; 10 punktów jeśli posiada cztery i 15 punktów jeśli posiada wszystkie pięć. Jeśli gracz posiada "jakąkolwiek" dziesiątkę Kart Atutowych w swej ręce to zdobywa za to 10 punktów, jeśli "jakąkolwiek" trzynastkę to 15 punktów. Nie ma znaczenia czy są to Większe czy też Mniejsze Karty Atutowe, za które już gracz zdobył punkty, tworzące zarazem częśc takiej dziesiątki lub trzynastki; wszystkie punkty są niezależne od innych kombinacji. Ponadto, wszystkie karty do opunktowania muszą zostać ukazane przeciwnikom podczas podliczania punktów; ta zasada jest dobrze przestrzegana w wszystkich przypadkach. Osoba nie rozdająca kart podlicza punkty i pierwsza rozpoczyna. Jeśli grają trzy osoby, zaczyna gracz po lewej stronie od rozdającego karty.

Siedem kart nosi wyróżniające nazwy Kart Atutowych Tarota. Są to:
Wszechświat, 21; Głupiec, 0; Kuglarz, lub Magik, 1; Król Berł; Król Kielichów; Król Mieczy i Król Pentakli.

Jeśli gracz posiada jakąkolwiek dwójkę z owych Kart Atutowych, to może poprosić swego przeciwnika o trzecią; jeśli przeciwnik nie może odpowiedzieć poprzez ukazanie trzeciej Karty Atutowej Tarota, to owa wcześniejsza osoba może zdobyć 5 punktów, lecz jeśli przeciwnik posiada trzecią kartę to musi wręczyć ją proszącemu, który wtedy nie zdobywa punktów, lecz daje mu jakąś z swych kart o małej wartości wzamian. Za każde trzy Karty Atutowe Tarota naprawdę trzymane w swych rękach, posiadacz zyskuje 15 punktów.

Sekwencje kart atutowych lub kart tego samego rodzaju /talii / koloru liczymy następująco:
za każde cztery karty w sekwencji 5 punktów;
za każde siedem kart 10 punktów;
za dziesięć kart 15 punktów.
Wszystkie karty podliczane dla punktów muszą być ukazane przeciwnikowi.

0, "Głupiec" jest najniższą kart w talii z kart używanych w grze; nie może zabrać karty z żadnej talii i może być używany jako karta z dowolnej talii. Dla przykładu, jeśli przeciwnik wysunie Króla, a masz tylko Królową z pozostałej talii w swym ręku, lecz masz także 0, możesz zagrać ową kartą zamiast Królową a tym samym uchronić ją od zabrania. Użycie Króla zalicza 5 punktów dla każdego kto go użyje. W każdej talii Król jest najwyższy, niżej jest Królowa, Rycerz, Giermek lub Paź, Dziesiątka, Dziewiątka itd. w dół aż do Asa, który jest najniższy i może brać tylko 0 punktów. Karty Atutowe liczą od 21, która jest najwyższa, do 1, która jest najniższa. Musisz uzupełnić talię kolorów jeśli możesz; jeśli nie, możesz uzupełniać Karty Atutowe. Każdy ruch powinien być trzymany osobno dla późniejszego podliczenia. Oczywiście, główną troskę gracz powinien skierować ku zachowaniu swych własnych istotnych kart i zajęciu się kartami przeciwnika. Gracz który bierze kartę prowadzi jako następny. Kiedy karty w rękach wszystkich osób są rozegrane, to podliczamy w następujący sposób:

Za każdy ruch w którym użyto Kart Atutowych Tarota, 5 punktów (0 punktów zdobywane dla swego "pierwotnego" posiadacza, podczas gdy Kuglarz, 1, zdobywa punkt dla gracza który go zdobył). Za każdy ruch w którym zdobyto Królową, 4 punkty; Rycerza, 3 punkty; Giermka lub Pazia, 2 punkty; za każdy inny ruch w którym zdobyto inne karty, 1 punkt.

Pod koniec gry w każdej ręce punkty zdobyte przez każdego gracza są dodawane osobno, następnie najmniejsze są brane z największych i tylko "nadmiarowe" punkty najbardziej szczęśliwego gracza są brane pod uwagę w punktacji. To samo jest czynione z kartami w każdej ręce i kiedy gracz który, w ten sposób, jako pierwszy osiągnie 100 punktu / (lub więcej / w ostatecznym rozdaniu) wygrywa grę.

Dla wygody mych czytelników zamieszczam tutaj tablicę z punktami które mogą być zdobyte:

Punktacja dla gracza za karty zachowane w ręku.

  Punkty
Za każde 3 Większe Karty Atutowe trzymane w ręku = 5
Za każde 4 Większe Karty Atutowe trzymane w ręku = 10
Za każde 5 Większych Kart Atutowych trzymane w ręku = 15
Za każde 3 Mniejsze Karty Atutowe trzymane w ręku = 5
Za każde 4 Mniejsze Karty Atutowe trzymane w ręku = 10
Za każde 5 Mniejszych Kart Atutowych trzymane w ręku = 15
Za każde 10 Kart Atutowych trzymanych w ręku = 10
Za każde 13 Kart Atutowych w ręku = 15
Za każde 2 Karty Atutowe Tarota posiadane lecz będące nieużyte w grze = 5
Za każde 3 Karty Atutowe Tarota naprawdę trzymane w ręku = 15
Za każdą sekwencję 4 kart = 5
Za każdą sekwencję 7 kart = 10
Za każdą sekwencję 10 kart (jednego koloru /talii) = 15


Punkty zdobyte w grze   Punkty
Za ruch z użyciem Króla = 5
Za każdy ruch z użyciem Kart Atutowych Tarota = 5
Za każde zagranie zawierające Królową = 4

Za każde zagranie zawierające Rycerza

= 3
Za każde zagranie zawierające Giermka / Pazia = 2
Za każde zagranie zawierające dwie zwykłe Karty = 1

Jeśli gra trzech graczy, to oczywiście trzeci gracz będzie stanowił dodatkowy czynnik w grze. Wtedy, gdy troje porównuje swe rozmaite punkty w tym samym rozdaniu, jedynie ten kto ma więcej punktów zyskuje punktację i wtedy zyskuje tylko ilość punktów o którą on przekracza gracza z mniejszą ilością punktów. Pozostali gracze wcale nie zdobywają punktów.


Poprzednia | Następna


Powrót do działu Tarot - Jego Okultystyczne znaczenie (Traktat)





ميترا / मित्र / Ми́тра / Mitra
Mitra Taus Melek

Misja | Polityka Prywatności | | Pióropusz.Net | Magical-Resources.Net


Portal Mrooczlandia www.Mrooczlandia.com
Wszelkie prawa zastrzeżone ©